Kezdőlap

2013. szeptember 16., hétfő

Tökös-almás szelet sütés nélkül (glutén-,tej-, tojás, és cukormentes)

És még repülni is tud :-) A képet Tomi készítette!!!

Régi vágyam posztolni ezt az édességet. Készítettem is szorgalmasan a fényképeket a korábbi verziókról, de hiába a sok kép, mert egyik sem volt olyan, ami minden tekintetben megfelelő lett volna. 
Főként én voltam elégedetlen a korábbi verziókkal, de a tegnapi napon sikerült felvágni, azt amivel végre nekem is elégedett mosolyt csalt az arcomra. Sőt legnagyobb süti kritikusom Hanna lányom így nyilatkozott, miután megkóstolta: Máris megszeretem! :-)



Mint mondtam finomítgatom már egy ideje ezt a receptet, és a tesztalanyok persze mindig a család apraja és nagyja. Tomikám miután végzett az ő szeletével, elégedetlenül meg is jegyezte: "Ne készíts ilyen sütit, mert mindig elcsábulok, és kénytelen vagyok megenni!
Egyébként sem értem, hogy miért kell neked folyton új sütiket kitalálni. Miért nem jó a régi? süthetnél csokis kockát például, az már olyan régen volt!
Hát igen néha nem egyszerű együtt élni valakivel, aki szeret kísérletezni és hogy pont sütivel ez igazán kiszúrás, mert el sem lehet előle menekülni, kénytelen az ember elpusztítani, ha már ott van az asztalon. ;-))

De hogy mi is ebben a sütiben a szuper: 


  1. mint a címben is utaltam rá teljesen leredukáltam az allergizáló tényezőket,  (elnézést, ha valaki a mandulára, vagy a kesura érzékeny!). Ha valaki idegenkedik az eritrittől, szerintem, mazsolával, vagy datolyával is működik, téli időszakban én is ki fogom próbálni!
  2. Nem kell sütni, tehát még a nyers, vegán étrendbe is beilleszthető lehet. /Hátha javítok, valamit a húsevői attitűdünkön :-)/
  3. A paleoban a párolt gyümölcs nem megengedett, mert a sült gyümölcsnek magas a fruktóz tartalma, ebben ez sincs,a így azok is bátran ehetik, akik szigorú paleo elvek szerint étkeznek, vagy cukorbetegek! 
  4. És nagyon, nagyon finom! :-) Ezzel sajnos Tominak is egyet kellett értenie ;-)))
Hozzávalók (24 cm-es tortaformához):
  • 30 dkg mandula liszt (őrlemény) (Bizonyos Aldi üzletekben ismét kapható 2200,- Ft/kg! áron)
  • 10 dkg olvasztott kókuszolaj
  • 4 ek eritrit
  • kb 1 dl víz
A vízet felmelegítjük és felolvasztjuk benne az eritritet, és a kókuszolajat, majd a mandulához keverjük. Kézzel teljesen összedolgozzuk. A 24 cm-es tortaforma alját egyenletesen kitöltjük a massza 2/3-val és betesszük a hűtőbe hűlni. A maradék 1/3 is beköltözhet rövid időre a hidegbe, majd két frissen tartó fólia között kör alakúra nyújtjuk. 

Amíg hűl elkészítjük a kesu krémet: S-késes robotgépbe teszünk 15 dkg kesudiót, és elkezdjük aprítani, hamar megadja magát, ekkor hozzáteszünk 2-3 evőkanálnyi eritritet, és annyi vizet, hogy krémes állagúvá tegye, kb. 1/2 dl. Majd újra bekapcsoljuk a gépet és pár percig járatjuk, ezzel el is készült!

A töltelék:

3 db alma nagy lyukú reszelőn lereszelve, 
1 db körte nagy lyukú reszelőn lereszelve
1/2 citrom leve, ezzel locsoljuk meg a gyümölcsöket, hogy nem barnuljanak meg, 
valamint 25 dkg főzőtök szintén nagy lyukú reszelőn lereszelve és néhány percig párolva. 
A tököt összekeverjük a reszelt gyümölcsökkel és megszórjuk egy kis fahéjjal.

Most már csak az összeállítás van hátra. 

Elővesszük a tortaformát a hűtőből és megkenjük a kesu krémmel, majd ráterítjük a tökös-almás réteget ennek a tetejére ráügyeskedjük a kör alakúra nyújtott mandulás lapot. 
Most nem volt idő saját csoki készítésére, ezért a tetejére olvasztottam fel a család kedvenc ét csokijából (Lidl 74%) 8 dkg-ot, tettem hozzá 1 kk ecetet, és 6 ek meleg vizet, majd a tetejét bevontam vele.

Sokkal gyorsabb és könnyebb elkészíteni, mint amilyen hosszan sikerült leírni :-) 

Remélem, ti is ezzel fogjátok "sanyargatni" a családot!

2 megjegyzés:

  1. Andi, alma helyett is használj tököt vagy cukkinit. Akkor sütheted. Legfeljebb a végén adsz hozzá almapürét. De szerintem nem is fontos, anélkül is finom .
    Egy ötlet: http://paleol-dal.blogspot.hu/2012/07/hamis-almas-pite-2.html

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a tippet, bár ezt a sütit (hütit :-)) én direkt készítettem, így mert nem akartam sütögetni.

    VálaszTörlés