Kezdőlap

2013. szeptember 11., szerda

Kakas pörkölt tökmetélttel

Amióta paleolit étrendre tértünk át azért valljuk be őszintén több hús fogy, mint korábban. Sok-sok hús fogy! És én nem szeretem az egyhangúságot!!! Ezért időről időre élelem beszerző tevékenységem során kerül egy-egy ritkábban fogyasztott husi is a szatyromba. Legutóbb például friss kakasokkal volt tele a hűtőpult, így nem volt kérdés, hogy haza, a fagyasztóba is kerül egy, várva a megfelelő alkalmat, hogy étekké legyen. Egy ideig várakozott, mert sehogyan sem tudtam kitalálni, hogy mit is szeretnék készíteni belőle.
Aztán egy régi emlék hozta meg a megoldást. A nagyapám kedvence ugyanis a paprikás csirke volt csőtésztával, ezért a nagymamám szinte állandóan ezt készítette, mivel ilyen nagy jártasságra tett szert, a pörije nagyon finom volt. :-)
Ráadásul mindig saját csirkét, kakast vágtak hozzá frissen, ennek az autentikus, sparhelton főtt csirkepaprikásnak az ízvilága rémlett fel bennem, ezért kaptam magam és a kakasunkat feldaraboltattam Vele, mert akkora madár volt, hogy segítséget kellett kérnem. :-)
És egy hatalmas lábasban nekiláttam a kakas pörköltnek.

Felhasználtam hozzá az alábbiakat:

1 egész kakas
1 nagy fej hagyma
1 paradicsom
1 paprika
só, bors, pirospaprika, őrölt kömény
1 dl kókusztejszín
1/2 citrom leve
3 ek. amarant liszt
kb. 5 ek. zsiradék

A felhevített zsiradékon megfuttatjuk a hagymát, majd rátesszük a hús darabokat sózzuk és pár percig pirítjuk, rászórjuk a fűszer paprikát, a borsot. Ezután hozzátesszük a felkockázott paradicsomot és paprikát. Öntünk alá kb. 1/2 liter vizet, fedőt rakunk rá, és puhára főzzük ebben a lében a kakast. Amikor megfőtt a hús, kivesszük a lábasból. A visszamaradt pörkölt szafthoz a következő elegyet adjuk, ha szeretnénk tejfölös ízvilágot felidézni: a kókusztejszínbe belefacsarjuk a fél citrom levét, és csomómentesen elkeverjük, beleöntjük a lábasba, homogénre keverjük és mehetnek vissza bele a kakas részei.

Igen ám, de mi lesz a csőtésztával??? Hát paleo módira töktészta lett belőle.
Melynek az előkészületéhez, kell a kitartás és a szorgalom, mert a zöldséghámozóval kell szép vékony szeleteket vagdosni a tisztított tökből. Ha ezzel megvagyunk, akkor már kb. 5-10 perc és ott illatozik a "tészta" a tányérokon, mert csak annyi a dolgunk, hogy egy nagy lábasban, én erre a wokot szoktam használni, kb. 2 evőkanálnyi zsiradékot hevítünk rátesszük a szép tökcsíkokat, sózzuk és borsozzuk, majd addig kevergetjük, amíg megpuhul, ha már al dente :-), akkor melegen tálaljuk! A kakas mellé egy igazi őszi tökmetélt verzió készült, mert, 3 féle tököt farigcsáltam bele, főzőtököt, cukkinit és sütőtököt, és ettől nem csak finom, de igazán szemet gyönyörködtető is lett! ;-)
Nagyon finom és nagyon jól illik többek között a pörkölthöz is! Aki nem hiszi járjon utána....



Tipp: Reggel a családnak, még a fenti módon készül a töktészta, de mivel ebédnél már siettem az alábbi módszert választottam a tökfélét a reszelő nagy lyukú felén reszelem le, így olyan mint a gyufa tészta.
Ideális és gyors köret sült húsok mellé, de például bolognai raguval, a spagetti alternatívája lehet
!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése