Kezdőlap

2013. szeptember 20., péntek

Májas hasé

Teljesen elmerültem a péksütemények illatos világában, buktákról, és forró almás táskáról fantáziálok. Álmodozni jó, mert mindig cselekvésre buzdít, most például kreáltam egy májas hasét és szeretném is nyomban megosztani veletek!
Volt itthon csirkemájam, amit kenőmájasnak szántam, de amikor elkészült nem mixeltem le egyből hanem bekerült a hűtőbe.
Amikor másnap megláttam ott dideregni őket, felvillant az isteni szikra a fejemben :-)), hogy ezt a májat  bizony másként is fel lehetne használni...
Például mi történne velük, ha bebugyolálnám őket egy buciéhoz hasonló tésztaféleségbe, és bedugnám a sütőbe? Minden bizonnyal már nem is dideregnének annyira :-)). 
Ez a melengető gondolat nagyon megindító volt, és hanyatt-homlok berohantam a konyhába, és addig-addig kevergettem, masszíroztam a kiindulási alapul szolgáló buci tésztát, amíg egy jól formázható, nyújtható valamit nem kaptam. 

Íme:

15 dkg lenmag kávédarálón leőrölve
15 dkg kókuszreszelék kávédarálón leőrölve
2 ek. szezámliszt (olajtalanított)
2 ek. gesztenyeliszt (olajtalanított)
4 ek. lenmagliszt (olajtalanított)
4 ek. psyllium (útifűmaghéj)
4 dl víz
4 ek. zsír, vagy kókuszolaj
2 tojás
2 tk. szódabikarbóna
2 tk. só
1 kk. majoranna

Egy nagy tálban először az őrleményeket szórtam, azután a liszteket , majd a psylliumot, a szódabikarbónát és a fűszereket. Ezután beleöntöttem a vizet és elkezdtem összeállítani a masszát, ekkor éreztem, hogy zsírhiányos az alkotmány, és beleadagoltam 3 evőkanál disznózsírt, és tovább gyúrogattam. Eközben megállapítottam, hogy ez a tészta bizony nem ússza meg tojás nélkül, először csak egyet tettem bele, éreztem jó úton vagyok, de kellett bele még egy és még egy kanál zsír is. Így alakult ki a végleges verzió.
Téptem egy nagyobb darab folpakcot, és a nyújtódeszkára terítettem, majd egy nagy gombócot az egészből kiszedtem, és a fólia közepére tettem, ráhajtottam a folpackot, és a két fólia réteg között kinyújtottam. 


 Gyerekjáték az egész! :-))


A közepére egy csíkba halmoztam a májat és egyik oldalról is, meg a másik oldalról is behajtottam, a végét bezártam és szögletesre formáztam majd áttettem a tepsibe, ott még bevagdostam és már készen is állt a sütésre.


190 °C-on alsó-felső sütéssel kb. 40 percig sütöttem, de ez kevésnek bizonyult, úgyhogy kb. még 20 percig sütöttem, de közben folyamatosan figyelve az állapotát. Erre biztatnálak titeket is, mert ez biztos, hogy sütőnként változik! Az egyikbe már nem jutott a májból azt sült csirkemellel töltöttem meg úgy is nagyon finom volt.

Reggelire, átmelegítve kínáltam!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése