Kezdőlap

2013. május 24., péntek

Mediterrán csirkecomb cukkini metélttel

Szeretem az egyszerű ételeket! Olyanokra gondolok, amelyek kevés időráfordítás mellett okoznak nagyszerű ízélményt. A mai recept is ilyen! A megtisztított csirkecombokat paradicsom, fokhagyma és néhány levél friss bazsalikommal tettem olaszossá, tészta helyett pedig nálunk mostanában nagyon népszerű a cukkini, nem akartam spagettit készíteni belőle, ezért krumpli reszelőn reszeltem "metéltet" belőle.

Jó étvágyat!


 
Hozzávalók 6 személyre:

6 egész csirkecomb
3 db paradicsom
6 gerezd fokhagyma
10 db friss bazsalikom levél
olivaolaj
só, bors

A tepsit vékonyan kikenjük olivaolajjal, a csirkecombokat sózzuk borsozzuk, majd szorosan egymás mellé fektetjük a tepsiben, a combokra teszünk negyedbe vágott paradicsomot, félbe vágjuk a fokhagymákat azt is rárakjuk majd az apróra vágott bazsalikommal megszórjuk (medvehagyma idényben kötelező kipróbálni azzal is,  mert valami isteni!). A tetejét is meglocsoljuk olivaolajjal és mehet is a forró (200 °C) sütőbe, fólia alatt 40-50 percig sütjük, majd fólia nélkül pirítjuk még 20 percig!

A cukkini metélthez:

 2 kg cukkini
olivaolaj
só, bors

A lereszelt cukkinit egy nagy serpenyőben olivaolajon sütjük kb. 5 percig, én wokban szoktam nagy lángon sütni, mert ekkora mennyiséget csak az tud befogadni, sózzuk-borsozzuk, esetleg aprított bazsalikommal még "mediterránosabb" ízűre hangolhatjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése