Kezdőlap

2013. február 20., szerda

Napocskás kenyér


Felirat hozzáadása
Tegnap nem bírtam magammal, és ki kellett próbálni valami újat! Hát... A család visszajelzése alapján egy fincsi kis kenyérke lett belőle. 
Azért a napocskás nevet kapta, mert egyrészt jó kedvem lett tőle :-), másrészt napraforgóbél-liszttel bolondítottam meg, harmadrészt, mert sok őrölt szezám került bele és ettől szép sárgás színe lett.

Kíváncsi vagyok kipróbáljátok-e?




Hozzávalók: (cca. 60 dkg-os kenyérhez)

10 dkg héjas mandula lisztté őrölve
15 dkg őrölt szezámmag
5 dkg napraforgóbél-liszt
3 tojás
1 ek zsír, vagy kókuszolaj
1/2 tk szódabikarbóna
1 tk só
1,5-2 dl víz
Én a szezám miatt sok őrölt köményt használtam kb. 1,5 tk, mert elveszi a szezám karakteres, kissé kesernyés ízét.

Az elkészítés menete úgy történik mint a másik kenyérnél egyik tálba a lisztek, szódabikarbóna, fűszerek, másikba tojás, só, víz, zsiradék. Az utóbbit alaposan kikeverem, majd összeházasítom a lisztekkel. Sütőpapírral kibélelt formába kanalazom és 190 fokos sütőben sütöm 40 percig, majd a formából kiborítva sütöm még kb. 15 percig.

 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése