Kezdőlap

2013. július 17., szerda

Az Őrségi nyaralás

Képekben

Az elmúlt hetet az Őrségben töltöttük, nyaralt a család! :-) Sok élménnyel lettünk gazdagabbak. Régóta terveztük már hogy ellátogatunk az ország e számunkra távoli vidékére. Nem csalódtunk, gyönyörű, és szerintem nagyon turista és gyermekbarát vidéke ez kis országunknak!

Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn én és drága párom hajnali 5-től pakoltunk le kocsiba a sok-sok holmit, készítettük össze a kajákat és a gyerekeket az útra, amíg végül 8 órakor sikeresen kigördült a házunk elől a púposan megrakott autó és kezdetét vette a közel 500 km utazás át egész Magyarország északi és középső részein. A Velencei tónál iktattunk be egy hosszabb szünetet egy csobbanással és egy ebéddel egybekötve, majd folytatva utunkat meg sem álltunk Magyarszombatfáig, ahol szállásunk volt. Az Álombeli Őrségi házikók legnagyobbikában hajtottuk álomra a fejünk, ide 18.30-ra sikerült befutnunk. A faborítású tetőteres házikóban népes családunk is kényelmesen elfért és a kedves szállásadónkra sem lehet panasz.
Soma baba annyira izgatott lett az utazástól, meg fogzik is a drágám, és még a dinnyével is éppen most kötött életre szóló barátságot, hogy ettől  a konstellációtól, ezen "rövid" út alatt kb. 5* kakált be, úgyhogy az ország több pontján hagytuk ott a gyermek DNS mintáit kis bűzcsomagba rejtve. :-))
Az eltelt egy hét alatt fürdőztünk több helyen pl. Lentiben az "energia fürdőben", valamint a csodálatos Hársas tónál, és Vadása tónál, ahol a fiainkat Apa okította a horgászás kezdeti lépéseire. A Hársas tónál végre megszűnt Soma ellenérzése a természetes vizekkel  szemben, mert bizony legkisebb gyermekünk hangosan tiltakozott, ha tó közelbe vittük, és még a lábikója ujját sem volt hajlandó bedugni, többek között a Velencei tóba sem, de itt nagyon otthonosan fickándozott a finom meleg vízben.
De nem csak fürödtünk, hanem kis vonatoztunk is Ábellel, az öreg gőzössel, és kipróbáltuk, hogy milyen lehetett egy középkori lakoma, majd kalandoztunk a Márokföldi kaland parkban, is. Ti tudtátok, hogy ezen  településen még 40 fő sincs az állandó lakosok száma, mégis a kalandparkot a helyi önkormányzat hozta létre, többek között munkahely teremtő szándékkal. Valamint az idén átadtak egy jurta tábort ahová, családokat, kisebb csoportokat várnak, lehet náluk íjászkodni, valamint itt is fellelhetők ama bizonyos energia vonalak, amik Lentiben is, melynek metszéspontjainál lehet töltődni is! ;-)
Engem teljesen lenyűgözött, ez az összefogás, valamint az is hogy kísérőnk, milyen türelemmel kísérte minden lépésünket végig a kaland pályán.

És persze ettünk is, voltunk többször étteremben, ahol nagyon büszke voltam a gyermekeinkre, mert szerintem csodásan viselkedtek! Egyébként az étlapról nem volt mindig könnyű a választás és nem a bőség zavara miatt. :-( Sajnos azt sem mondhatnám, hogy gasztronómiai kirándulásokat tettünk, mert a helyi specialitásokat nem tudtuk megkóstolni lévén krumplis, lisztes a java :-(, de azért nem haltunk éhen! :-))

Készítettem régi ígéretemet beváltandó Rákóczi túróst paleo kiadásban itt találjátok a receptet békebeli Rákóczi túrós paleo módra mert az nagy kedvenc volt korábban, úgyhogy indulás előtt neki is álltam...